tisdag 12 januari 2010

Jag är bara hund...

...ingen superhjälte!! Kan nån tala om det för matte??

Idag har jag varit och tränat, och inget vanligt träningspass om ni tror det, nä, två timmar!! Och till råga på allt så var det inte bara jag och Swix, utan en massa andra intressanta hundar oxå...och TJEJER!! En av de luktade jätte jättegott...
Så jag var väl sådär intresserad av träningen, men gjorde nog ganska bra ifrån mig iallafall.

När vi väl kom hem så trodde jag att jag skulle få vila, men icke! Hann ju inte mer än lägga ner huvudet och sluta ögonen förrän barnen var hemma, och då var det dags.
Matte hade lånat en sele av Elin...så matte knölade in mig i den och kopplade fast en kälke med lillhusse på. Sen tjoades och viftades det...och jag sprang, för glatta livet! :)

Men gud vad jobbigt det var!
Man är ju trots allt bara hund, ingen superhjälte...hur mycket ska man orka egentligen!?
Nä, tack och god natt på ett tag!!

5 kommentarer:

  1. Hahaha! Du är rolig du Atlas - och klart mer verbal än jag oftast får uppleva hemma. Men ibland säger din blick mer än tusen ord.

    Det kanske var tud att jag sova över vår promenad imorse. Det var jättekallt ute, fuktigt och eländigt du vet. Och du som sov så hårt även fast jag och barnen hade klivit upp och på sedvanligt sätt bråkat oss igenom morgonen.

    Men imorgon är har du ju fått vila en hel dag från träningen och bara gonat dig med matte så då kanske både du och jag orkar ta oss ut i ottan för en fin promenad. Vi kanske ska gå i skidspåret - om man får göra det...

    Syns snart!

    //Husse

    SvaraRadera
  2. För det första husse, man får inte gå i skidspåren!! Min matte svär högt när det är nån som gjort det, och jag lovar hon är inte rolig att tas med när hon är sur, så gör inte det....

    Bra Atlas att du kommit igång att dra. Det är jättekul, kanske vi kan springa ikapp nån gång i spåret....Matte säger att jag är jättesnabb! Är du också snabb? Jag hoppas inte.

    Visst är det underbart när vi tränat och matte är nöjd, då brukar jag få sova i soffan;)

    Swix

    SvaraRadera
  3. Hörru du Atlas den där kursen som din matte pratar om i början på februari måste man vara lika topptränad som du?? För jag har legat av mig lite lydnad och kör på lite mer fart och fläckt numera... :) Jag ber min matte ringa din matte i veckan. Ha det så bra min atletiska Atlas! Tur att det inte är en massa tikar som ligger på ditt köksgolv...!

    SvaraRadera
  4. Ojojoj Swix...man får inte säga till husse att han inte får göra nåt...nu kommer han garanterat att göra det! Ojojoj...och som ursäkt kommer han att säga att han inte går I spåren, utan bredvid spåren... Ojojoj...du vet inte vad du har startat nu...

    Men du, för att vi ska kunna dra i spåret, så innebär ju det att matte måste ha skidor, och där tar det stopp min vän. Har hört att budgeten inför kommande år är hårt satt! Jag håller min tassar för att det ska finnas utrymma för åtminstone lite nya leksaker...menu skulle kanske även behöva en sele om jag ska kånka runt på barnen resten av vintern...

    SOFFAN?!?!!? Jo, jag märkte att du försökte när du var här sist, men matte var snabbt på dig...hahaha....Sån lyx existerar inte i Begga Zoo...
    Du har det bra du Swix!

    Syns i eftermiddag!!

    SvaraRadera
  5. Ja du Atlas, är det sådan husse sådan hund ;)

    SvaraRadera