måndag 11 januari 2010

Slut som artist!

Imorse var det dags igen!
Matte hämtar en tallrik, går till frysen, plockar fram köttbullar, in i lådan som låter, och PLING, mitt godis är klart! :)
Matte drar på sig en himlans massa kläder...har aldrig förstått det där riktigt, jag behöver ju bara koppel, ibland inte ens det?!
När hon väl fått på sig kläderna, så hakas den där lilla väskan med allt mitt godis i fast på byxorna, fickorna stoppas med träningskoppel och leksak...
Jag har ju listat ut sen länge vad som är på gång, men ni hänger kanske inte med...det är träningsdax!!! Wohooo!! Love it!!!

Idag var jag jätteduktig, tyckte jag själv iallafall! Matte verkade inte fullt lika nöjd, men ändå på helt ok humör.
Läggandet tycker hon ska göras VARJE gång hon säger ligg. Men jag tycker att det räcker att jag gör det när jag känner för det! Ibland vill jag kanske bara stanna...ibland vill jag kanske bara sitta...och då gör jag det!! Det är väl ändå jag som är herren i huset?!

Min polare Swix är oxå jätteduktig...jag klurar på ett sätt att sinka honom...vi ska ju trots allt tävla mot varandra snart...Han envisas med att glänsa i läggandet och ställandet...för att inte tala om linförigheten...när jag tänker efter så är han banne mig bättre än mig i allt! :/
Eller vänta...nä, i hoppet så tar han hjälp av Elin att bromsa in, och det gör faktiskt inte jag. Puh, skönt, var nästan lite rädd att jag var en total sopa där...Men nu kan jag lyfta svansen högt igen, det finns hopp! ;)

Imorgon vankas träning i ett ridhus?! Hur hade hon tänkt att jag skulle kunna fokusera då?? Hästar luktar ju underbart...och högarna som lämnas efter de...mmmm...smaskens!!
Det kan bli en rolig morgon imorgon...hehehehe....

Nu ska jag slumra en stund, träningen tog musten ur mig!

4 kommentarer:

  1. Hehe det komma nog att gå bra !:)/ Jenny

    SvaraRadera
  2. Vad du är duktig Atlas! Klart du ska hålla svansen högt. Och en otroligt flitig matte har du också... Min matte säger att vi inte kommer att tävla i februari, hon har varit lite lat... Men jag kommer igen!

    SvaraRadera
  3. Aha är det så du gör det Atlas.... Att du bara gör som din Matte säger ibland!! Det har jag inte provat, skall kanske börja med det, men fan hon är ju så grining min matte...vet inte om jag vågar helt...

    Men jag har en bättre plan, gör precis som hon säger fram tills det är tävlingsdax, då skall jag visa publiken va de verkligen vill se, en hjälte!! Ingen fjant som håller på med nå cirkuskonster....det kan du få stå för Atlas. Jag skall skälla och visa mig riktigt stor...bra plan va...;)

    SvaraRadera
  4. Swix; jag tror inte att du är så tuff att du törs göra så! Matte platsar dig direkt! ;)

    Mira; bit matte i rumpan så att hon får lite fart, än är det långt kvar till tävlingen! Skulle kännas tryggt med några kända svansar där!

    SvaraRadera