torsdag 15 april 2010

Påbörjad prissamling

Västra Medelpads BrukshundsKlubb

Igår var vi och tävlade i Ånge. Vi hade tur som ens kunde vara med, för att hitta dit var inte det lättaste kan jag säga. Matte och Elin virrade runt runt med Rufus husse och matte i släptåg...till slut fick de hjälp av Sallys matte....puh, vilken tur!

Tävlingen gick väl sådär, tyckte matte. Själv var jag bara så stolt över att få visa matte att jag faktiskt klarar en platsliggning! Men gissa om hon var nervös...jag kände hennes nervositet på långa vägar...och på tal om långt...fatta hur långa 2 minutrar kan kännas!!

Totalt sett så skrapade vi ihop 154 poäng, vilket var en förbättring från förra tävlingen, då vi bara hade 134 poäng. Så det går ju framåt! :)
Och som en tröst för de hårda bedömningarna, så fick vi ju vår första prispokal! Vi kom ju nämligen 3:a! I och för sig så var det bara 6 tävlanden, men ändå! :)

Min polare Swix började sina moment lite tveksamt, men avslutade otroligt starkt och förbättrade sig jättemycket från förra tävlingen!
Snart så, har vi våra LP1:or!

På lördag är det dags igen...då far vi till Övik, och kanske...kanske...får vi vår första LP1:a då!?

3 kommentarer:

  1. Mors Atlas!! Gud vad jag tycker du är duktig som kommit ut på tävlingsplan!! Jag har inte alls kommit nån vart, för min matte är mycket slöare än din... fast vi ska visst satsa på jaktträning till våren, ska gå kurs och så. DET ser jag fram emot! Fast jag måste tyvärr ta ur dig en villfarelse.... som min matte har lärt mig.... för att få Lp1 måste man ha fått 3 första pris i lydnadsklass 1... Fast det fixar du snart, som ni ligger i :-). Lycka till, önskar Mira, din flatcoated-kompis.

    SvaraRadera
  2. Kul att det blir lite kursande för er!! Annat än att ligga på sofflocket det! ;)

    En LP1 får jag ju om jag får över 160 poäng...men för att få in det i stamtavlan måste jag ha 3 LP1:or. Men det ska vi väl kunna fixa innan det är klart! :)

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är Atlas, min första tävling slutade med 159 poäng, så jag vet hur hemskt det är att vara så nära. Men sen gick det av bara farten. Jag önskar dig lycka till på lördag.Kram från mamma Tindra

    SvaraRadera