måndag 10 maj 2010

2 tävlingar

I helgen har vi avverkat två tävlingar...och jag kan kort säga att matte är långt ifrån nöjd.

I lördags var vi till Sollefteå...lååångt bort och vaaaarmt var det! Matte viskade nåt om att det kommer att bli ännu varmare...huga.
Jag provade iallafall en ny lek; spela död sill. Skitkul tyckte jag, mindre kul tyckte matte.
Under linförigheten hotade hon med att gå och sätta mig i bilen igen...men jag synade bluffen och fortsatte min lek.
Fattar inte att en så rolig lek kan ge så lite poäng; 147 poäng.

Söndag, ny tävling...minnet om död-sill-leken hängde kvar...men när det var dags för platsliggningen så kom jag på en ny lek; loppig-byracka-leken. Den funkar så att när det är platsliggning så ska man sätta sig upp och klia, klia, klia,klia...först ena sidan sen andra sidan...och sen andra sidan igen. Och för att slippa mattes totala vrede, så lägger man sig ner igen...på så vis räddar man iallafall 15 poäng.
Men sen fick jag lite dåligt samvete...det var ju mattes födelsedag och allt igår, så resten av momenten genomförde jag med betyg godkänt...men platsliggningen sabbade chansen till ett förstapris.
Husse hade visst mottagit ett sms där det stod att de skulle byta hund, och det omgående!?!
Får kanske skärpa mig till nästa helg...det är ju sista tävlingen...

Swix var iallafall duktig igår...han fixade sitt förstapris!! Grattis kompis! :)

1 kommentar:

  1. Jo då, Atlas. Visst har vi pratat om "alternativa metoder".

    Så skärpning om inte mattes vrede skall slå ned på eder...

    SvaraRadera