söndag 16 maj 2010

I´m in deep...

...deep trouble!!
Tävling idag...sista som vi är anmäld till...och matte hade ju hoppats på att vi skulle kirra vårat tredje lydnadspris 1...men jag ville annat...eller rättare sagt; jag ville ingenting.
Tycker att det är heeeelt onödigt att sätta sig vid halter, jag ska ju strax upp igen?! Heeeelt onödigt att hänga med i svängarna, hon svänger ju säkert åt mitt håll snart igen iallafall?!

Ligga snabbt, när man kan lägga sig långsamt och behagligt?!

Komma på första inkallningen, när jag kan vänta till andra och hinna med att spana på omgivningen?!

Apportera, när man kan komma undan med att bara nosa på den?!

Nä, nu tror jag att matte fattar att lydnad inte är min grej, vi satsar på brukset istället!! Spåra är ju huuuuuur kul som helst!! Wohooooo!! Kan kanske tänka mig att genomföra lydnadsmomenten oxå...men då måste jag få spåra först!!

Direkt efter tävlingen så var inte matte så nöjd (trots att vi vann?!), då väste hon nåt om omplacering i mitt öra...men när vi kom hem så gosade jag lite med henne, och nu verkar hon ha glömt bort att hon var arg på mig...hon är lättlurad den där matten...:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar