tisdag 1 december 2009

Bästisar

Igår så kom mattes kompis Elin hit, de skulle visst gadda ihop sig om vad som gick snett på träningstävlingen vi hade som avslutning på lydnadskursen.
När de var klara med det, så klädde de på sig, här skulle visst tränas?! Jag kunde bara skaka på huvudet och fundera på om de hade sett vädret utanför fönstret?? Det spöregnade ju!!
Men, som vanligt så hade man inte mycket att säga till om, så det vara bara att krypa in i reflexvästen och börja knata ner mot BSK.
Men väl där, så gaddade jag och Swix ihop oss, här skulle inte tränas...och mattarna insåg ganska snabbt att vi inte tänkte tolerera att bli kommenderade ligg i den blöta sörjan, så de gav upp och så gick vi på en långprommis istället.
Det var skiiit kul!! Fatta va´vi sprang, som tooookar! Men den där Swix, han är snabbare än vinden han...lite avis är jag...Han hann ju ikapp mig hela tiden, och närgången var han...men då visade jag han...jag kan iallafall låta som en stor och snabb hund...så då slutade han..:)
Jag gillar Swix, trots att han är snabbare än mig...min bästis...

2 kommentarer:

  1. =) Swix är glad över att ha en sån bra bästis som Atlas!! Och matte blir stolt över att han får vara med på Atlas blogg med bild och allt....

    SvaraRadera
  2. Klart jag vill visa upp mina kompisar! :)

    SvaraRadera