måndag 16 november 2009

Hundväder

Hej på er, kul att ni hittade till min blogg!
Min kompis Sally har ju en blogg, så jag vill ju oxå ha en!! Jag vet att hon fick nya leksaker idag, och det har inte jag fått, så jag kan väl få det här iallafall...

Hundväder...varför kallas det för det?! Regnet öser ner, det blåser och är kallt...inte alls nå roligt att vara ute, trots att jag är en hund!
Matte drog på sig regnjackan och lockade med halsbandet...brrr....vill INTE!! Men så tog hon till sitt hemliga vapen; sin pipiga röst! Den är ju så rolig och så brukar jag få hoppa och bita i kopplet! :)
Och innan jag visste ordet av så var vi ute i ruskvädret...
Som tur var så blev det en kortis, husse hade ju redan varit ute och busat jääääättelänge med mig, så jag var nöjd!

Efter att ha legat ute i hallen och torkat till så har jag nu intagit min favoritplats, i soffhörnet nedanför matte...

Godnatt alla mina kompisar!
Och gör mig glad, lämna en kommentar! :)

7 kommentarer:

  1. Heej Atlas! Skoj att du börjat blogga!! Många kramar från Abbe o Carro!!

    SvaraRadera
  2. Hej Atlas =)
    Tror du att du skulle kunna hitta lite tid för mig i ditt hektiska liv?? Jag är ju lite sugen å busa då!! Det va ju ett tag sen.. =)

    Ha det bra moff från Challe

    SvaraRadera
  3. Heeeej Challe!!
    Jaaa, till veckan har jag och Matte jättemycket tid över!! Matte jobbar sista dagen på tisdag, sen kan vi röja järnet!!

    Vi gör upp planerna lite närmare, ok?!

    Ha det så bra så länge!

    //Trötta Atlas

    SvaraRadera
  4. TACK Carro och Abbe, jag äääälskar kommentarer!! Vore kul att träffa dig igen Abbe, dina leksaker var ju jätteroliga...speciellt den där stora nallen...du vet vilken jag menar! ;)

    SvaraRadera
  5. Coolt med hangarounds, men fortsätter det så här bra så är du snart fullvärdig medlem i hundbloggklubben (då blir det du och jag):)
    Min matte kan lära din matte hur man shoppar loss det är skoj kan jag lova ! Älskar min nya gröna plyshhund som man kan ruska om och dragkampa med. Puss påre "fnygg"-Atlas!
    /Sally
    PS Är det ok att jag länkar till din blogg?

    SvaraRadera
  6. Det är självklart helt OK, matte verkar tycka att det är roligt med läsare och alla kommentarer! :)
    Som du kanske såg, så har jag länkat till dig, hoppas att det var ok!

    En stor blöt puss bland rynkorna!

    //Atlas

    SvaraRadera
  7. Aooooooooooooooooooooooooooo ...

    SvaraRadera